טיפול של הסרת קעקועים בלייזרלצד התפשטות תופעת הקעקועים בעולם, כך גם נולד הצורך בהסרת קעקועים. ישנם מקרים רבים בהם אנשים מתחרטים על קעקועים שעשו מסיבות שונות ומעוניינים להסיר אותם. כיום, אחת האפשרויות להסיר קעקועים היא בלייזר. טיפול של הסרת קעקועים בלייזר נחשב לפשוט יחסית ולאחריו העור אמור להתרפא בזמן קצר יחסית. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי הסרת קעקועים בלייזר?

תופעת הקעקועים הפכה לטרנד מוביל בתעשיית הקוסמטיקה בשנים האחרונות. אך לצד התרומה האסתטית של הקעקועים, עלולה להיות להם גם השפעה שלילית על החיים של בעליהם. לעתים האדם כבר לא אוהב את הקעקוע, מסיבות שונות, והסרתו יכולה להיות פתרון לבעיה זו. עם הזמן התפתחו שיטות שונות להסרת קעקועים. בהתחלה, הסרת קעקועים הייתה פעולה מורכבת ופגיעה. אך עם הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הלייזר, הסרת קעקועים הפכה לפשוטה יותר ולא מורכבת. לכן, אם אתם מתחרטים על קעקוע שעשיתם או שהקעקוע אינו מתאים יותר לכם, ניתן לבצע טיפול של הסרת קעקועים בלייזר. 

מה הסיבות לכך?

יש סיבות שונות שמובילות אנשים לבצע טיפול של הסרת קעקועים בלייזר. הסיבות עשויות להיות מגוונות, כמו לדוגמא אדם שהטעם וההעדפות האישיות שלו השתנו, אנשים שחשים חוסר שביעות רצון מהקעקוע, סיבות תרבותיות ודתיות, סיבות רגשיות כמו לדוגמא בני זוג שהחליטו לעשות קעקוע זהה ונפרדו, קעקוע של שם ועוד. 

 

מה כולל טיפול של הסרת קעקועים בלייזר?

הקעקוע הוא פיגמנט המורכב באופן כימי ומוחדר לשכבה הפנימית של העור הנקראת דרמיס. לכן, על מנת להסיר את הפיגמנט יש לבצע טיפול ייעודי. הטיפול בהסרת קעקוע נעשה באמצעות לייזר, וכל טיפול ממוצע עומד במשך כ-45 דקות. בתחילת הטיפול, יש לבצע אלחוש של אזור הטיפול ולאחר מכן להמשיך לטיפול בלייזר. במהלך הטיפולים, מבוצעים מעקב ובקרה ובדיקה של הסרת הצבעים השונים של הקעקוע. המטרה היא הסרה של הקעקוע ללא צלקות או סימנים. כל טיפול יכול להיות שונה ולקחת זמן שונה. לעתים לוקח כמה חודשים עד שהקעקוע מוסר בשלמותו. לקראת סיום סדרת הטיפולים, כמעט ולא יישאר זכר לקעקוע.

 

אילו קעקועים ניתן להסיר?

באופן כללי ניתן לבצע טיפול של הסרת קעקוע גדול בלייזר על רוב הקעקועים אך יש להתאים את תוכנית הטיפול לקעקוע. בשביל להתאים את תוכנית הטיפול יש להבין כיצד הקעקוע מגיב לטיפולי לייזר. לשם כך יש לקחת בחשבון מספר משתנים כגון הצבע של הקעקוע, העומק שלו וההרכב הכימי של הדיו. כל אלה משפיעים על כמות הטיפולים הדרושים כדי להסיר את הקעקוע באופן מלא. לדוגמא קעקועים בצבעים שחור, אדום, כתום כהה וכחול כהה מגיבים באופן יחסית מהיר לטיפולי לייזר, בעוד שצבעים בהירים יותר כמו ירוק, סגול, חום, כתום בהיר וכחול בהיר (תכלת) עלולים לדרוש מספר טיפולים רב יותר. 

 

האם זה כואב?

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לטיפול של הסרת קעקועים בלייזר היא האם זה כואב. באופן כללי, הטיפול כואב אבל לא בצורה משמעותית. עם זאת כל מטופל עלול להגיב לכך בצורה אחרת. במהלך הטיפול, הלייזר מתמקד בפיגמנט הקעקוע באופן סלקטיבי, ולכן לא משפיע על רקמות אחרות בגוף. מטופלים רבים מתארים את הפעימות הקצרות כמו צליפת מגומייה נקרעת. במידה שתרצו, ניתן לבצע הרדמה מקומית או למרוח משחה מרגיעה ומאלחשת לפני הטיפול. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל הטיפול לא כולל תופעות לוואי. תופעות הלוואי לאחר הטיפול הן נדירות, מוגבלות לאזור המטופל ואינן חריפות. 

מה משך הטיפול?

טיפול של הסרת קעקועים בלייזר הוא טיפול שנמשך בין מספר דקות עד 45 דקות. משך הטיפול יהיה תלוי בגורמים שונים כמו גודל הקעקוע, מיקום הקעקוע וצבע הקעקוע או הנגע הפיגמנטי. בדרך כלל כדי לסיים את הטיפול ולהסיר את הקעקוע לחלוטין, נדרשים חמישה מפגשים בממוצע. כאשר מדובר על קעקועים גדולים יותר או שטחים רחבים יותר, נדרשים עוד טיפולים. שימו לב שכדי לתת לעור זמן להחלים ולהסיר בצורה מלאה חלקיקים רופפים של דיו או פיגמנט, יש צורך במרווח של 6-8 שבועות בין כל טיפול לטיפול. 

מייד לאחר הטיפול, ייתכן שהאזור המטופל יהפוך לבנבן ויתנפח מעט, אך הצבע הלבנבן יפחת תוך כ-30 דקות. נפיחות העור עשויה להמשך זמן רב יותר, אך ניתן להפחיתה באמצעות צינון העור על ידי שימוש בקרח. כתובת הקעקוע תימחק בהדרגה במהלך השבועות הבאים. 

קראו עוד: איך מסירים קעקוע?

מה היתרונות?

כפי שציינו, יכולות להיות סיבות שונות שמובילות לרצון בהסרת קעקועים. בעבר, טיפולי הסרת קעקוע היו לא פשוטים ויכלו לפגוע בעור. אך בעקבות התפתחות הטכנולוגיה והלייזר ניתן לבצע טיפול של הסרת קעקועים בלייזר. מדובר בפתרון המוביל ביותר כיום לכך והוא מאפשר לכך להסיר קעקועים במינימום כאב, ללא תופעות לוואי ובזמן קצר יחסית. במרפאות האסתטיקה השונות קיימות טכנולוגיות לייזר מתקדמות להסרת קעקועים, גם קעקועים צבעוניים או גדולים ורחבים. לפעמים נדרשת סדרה של טיפולים כדי להשיג את התוצאה המבוקשת. חשוב לבחור במכשירי לייזר איכותיים ומתקדמים ובאנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון בתחום בשביל להגיע לתוצאה הרצויה. 

התקשרו עכשיו!