גילוי גידול סרטני לאחר הסרת קעקוע

תוכן עניינים
צרו איתנו קשר לייעוץ או חייגו

גידול סרטני לאחר הסרת קעקועהדרישה להסרת קעקוע היא תופעה נפוצה למדי הנובעת מכך שאלה נעשו בפזיזות לעתים ומבלי מחשבה לעתיד. תהליך הסרת הקעקוע אינו חד פעמי אלא מדובר בסדרה של טיפולים בהתאם לעומקו וגודלו והיותו צבעוני.

התהליך עלול להיות מכאיב ולגרום לרגישות רבה באזור, בשל הרגישות של התהליך מומלץ כי התהליך יבוצע בידי רופא פלסטיקאי בעל הסמכה מתאימה. הסרת קעקועים בלייזר היא השיטה החדשה והנפוצה ביותר, התהליך מבוצע תוך הקרנה על הקעקוע מה שגורם לתהליכים דלקתיים המובילים לפירוק חומרי הצבע של הקעקוע ולהסרתו.

כל טיפול אורך כעשרים דקות כאשר לאחריו תתיכן נפיחות, אדמומיות וצלקות בעור. אולם אלה הן צרות אשר ניתן לחיות איתן ועם ההשלכות שלהן, אולם כאשר קיים חשש לסרטן העור, זה כבר דורש התייחסות אחרת.

הסיר קעקוע וגילה מלנומה

מקרה של הסרת קעקוע בלייזר הוביל לתוצאות מצערות כאשר בחור בן 29 אובחן בידי מומחים כסובל ממלנומה. התוצאה הבלתי צפויה והקשה מעוררת דאגה רבה ומעלה שאלות באשר לבטיחות תהליך הסרת קעקועים בלייזר והסיכון הפוטנציאלי הטמון בהם נוכח הגילוי.

המטופל עבר טיפולים להסרת קעקועים רבים, צבעוניים ובסדרי גודל משמעותיים אולם נחשף לשומה המצויה באזור הפיגמנטציה. מומחי הלייזר לא היו מסוגלים להעריך נכונה ולהבין את מלוא משמעותה של השומה והשינויים הקליניים אשר חלו בה בשל נוכחותו של פיגמנט שחור על הגידול אשר לא הראה סימנים מיוחדים של אבנורמליות בבדיקה דרמוסקופית.

נוכח העובדה כי הגידול לא עורר חשד, המשיכו המומחים בהסרת הקעקוע בלייזר בתהליך ארוך ומתמשך אשר כלל מספר מפגשים בשל גודלו של הקעקוע לאורך החזה ושתי הזרועות.

חשיבות הסרת השומה לפני תחילת התהליך

למרות שחלפו 7 שנים מזמן הסרת הקעקוע, המליץ צוות מומחי הלייזר שוב ושוב על הצורך בהסרת השומה ולאחר 47 מפגשים להסרת הקעקוע, החליט הצוות המטפל כי אינו מוכן להמשיך בתהליך ולהעניק לבחור טיפול .עד להסרת הגידול.

לבסוף הבחור התרצה ועבר בדיקת ביופסיה אשר הראתה ממצאים לקיומה של מלנומה, אולם המטופל לא הסכים לעבור המשך טיפול להסרת גרורות אפשריות, אך בבדיקות אולטרסאונד של בלוטת הלימפה וצילום רנטגן של החזה לא נמצאו עדויות להמשך התפשטות המלנומה לאזורים נוספים.

עדויות נוספות

הדרישה והפופולריות של קעקועים דקורטיביים וצבעוניים נמצאת במגמת עלייה ובמקביל עלתה גם הדרישה להסרתם באמצעות לייזר. אירועים טראומטיים כגון חשיפה לקרינת UV או לקרינה רדיואקטיבית וכן מצבים של פגיעה מכנית, תגובות דלקתיות וכוויות הוגדרו כגורמים להיווצרות גידולים.

המסקנות של המטפלים בלייזר כתוצאה מהמקרה הן כי בעתיד הסרה של קעקוע בלייזר תהיה מותנית בדרישה להסרת גידולים ושומות באזור המקועקע. לאחר המקרה בוצעו מחקרים וחיפוש אחר עדויות למקרים דומים אשר העלו 16 אירועים דומים המופיעים בספרות המקצועית בנוגע למצבים של מלנומה אשר התפתחה באזור של קעקוע.

סכנה בריאותית ממשית

באחת העדויות דווח על מקרים בהם טיפול בלייזר להסרת פגמים פיגמנטליים אשר הובילו לכשל באבחון או לאיחור בו ובטיפול הנדרש, בשלושה מהמקרים, הסוף היה טרגי והסתיים במוות.

כותבי המחקרים אף סברו כי הטיפול בלייזר עלול לגרום לטרנספורמציה של גידולים והפיכתם לסרטניים. הסכנות הבריאותיות הנובעות מקעקועים כוללת גם חשד לשחרור של חומרים ההופכים תאים לסרטניים בעיקר מקעקועים בצבע שחור אשר נחשפים לקרן לייזר.

באופן כללי, חל איסור חמור על ביצוע קעקוע באזור בו נמצאת שומה, ובמידה וכבר בוצע הקעקוע, אסור שיוסר תוך שימוש בלייזר באזור של גידול קיים וזאת מתוך עדויות המצביעות על שינויים והתפתחות של הגידול תוך שינוי תצורתו לכזו המסכנת חיים.

עמוס משולם הסרת קעקועים
עמוס משולם הסרת קעקועים

עמוס משולם, מסיר קעקועים ומקעקע ותיק עם ניסיון עשיר בתחום והיסטוריה עשירה של לקוחות מרוצים ושלל הצלחות שונות. אנו במרכז הסרת הקעקועים מזמינים אתכם להיות שלמים עם הקעקועים שלכם

053-3521227