מדוע להסיר קעקועים?

תוכן עניינים
צרו איתנו קשר לייעוץ או חייגו

הקעקועים אהובים על אנשים רבים משחר ההיסטוריה. הם משמשים להבעת חיבה, עמדה, או דעה פוליטית. לעיתים הם נועדו לסמל השתייכות לקבוצה חברתית, לשבט, או למעמד מסוים.

בעשור האחרון נעשו הקעקועים פופולאריים מאוד בישראל, והם נפוצים במיוחד בקרב אנשים צעירים ואף בני נוער שרואים בהם סימן לתעוזה, לקבלה חברתית, ולאמירה אופנתית.

לצד העלייה בתפוצתם של הקעקועים בארץ, חלה עלייה גם בקרב מקועקעים המבקשים להסיר את הקעקוע מסיבות שונות. קיימות כמה שיטות להסרת קעקועים, שנבחרות לפי מאפייני המקועקע, צבע עורו, ומאפייני הקעקוע.

קעקועים מאז ועד היום

מקורותיו של הציור על העור שנקרא גם קעקוע או הטאטו, הם עתיקי יומין. ממצאים ארכיאולוגיים מגלים שכבר לפני אלפי שנים, וככל הנראה אפילו לפני עשרות אלפי שנים, נהגו בני אדם לקעקע את גופם ולכסותו בציורים ועיטורים שונים.

הסיבות ליצירת קעקועים רבות ושנות. ישנם כאלה שקעקוע עבורם מסמל השתייכות קבוצתית, אצל אחרים מדובר בצורת הבעה של קשר עמוק (לדת, למדינה, לאמונה, וכדומה). ישנם מקרים שבהם קעקוע הוא תולדה של מסורת מקומית, אך בשנים האחרונות נפוץ מאוד הקעקוע כאמירה אופנתית.

מה שבטוח, הקעקוע המודרני הוא כבר מזמן איננו סמל למעמד חברתי נמוך, לפשע או לתרבות שולים כזאת או אחרת.

קעקוע בגיל צעיר

למרות שקשה למצוא סטטיסטיקה בדוקה בתחום הקעקועים, הרי שמרבית העוסקים בתחום מציינים שמרבית לקוחותיהם הם אנשים צעירים למדי.

רוב האנשים הנכנסים למכוני הקעקועים לראשונה בחייהם בין גילאי העשרה ועד לגילאי העשרים המאוחרות.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם ממקועקעים סדרתיים שאינם צעירים, אשר אוהבים להוסיף במהלך השנים קעקועים נוספים, על אלה הקיימים.

בנקודה זאת, חשוב להזכיר את המקרים שבהם אדם מקועקע מתחרט, ומבקש להסיר את הקעקוע מגופו.

עניין של שינוי

בין הסיבות העיקריות שמביאות אנשים לחפש דרכים להסרת קעקועים ניתן לציין שינויים – שינויים בטעמו של המקועקע, שינויים בהעדפותיו, בסגנון חייו, וכן שינויים בקעקוע עצמו שפוגמים במראהו.

העובדה שרבים מהמקועקעים הם צעירים שחושבים לטווח קצר, מביאה רבים מהם לבקש כתובת קעקע אופנתית שמאבדת את טעמה לאחר זמן.

שינויים נוספים שמניעים את הרצון להסרת קעקועים ניתן למצוא בדוגמאות הבאות:

  • חוזרים בתשובה – כתבי קעקע הינם אסורים על פי הדת היהודית, הן משום שמדובר בהשחתת הגוף והן משום שמקובל לראות בכך מנהג של גויים.
  • חברים לשעבר – המנהג לחרוט את שמו של בן זוג יוצר מצב בעייתי לאחר שבני הזוג נפרדים.
  • בן זוג שמרן – לא מעט נשים מעדיפות להסיר את כתובת הקעקע לפני החתונה.
  • אסירים משוחררים – בקרב עבריינים שמבקשים לחזור למוטב, ניתן למצוא כאלה שמעוניינים להסיר את כתובת הקעקע שמקושרת אצלם לעולם הפשע.
  • לחץ סביבתי או משפחתי – ישנם מקועקעים שמחליטים על הסרת הקעקועים בשל לחץ סביבתי או חברתי. דוגמא מעניינת לכך היא עולים חדשים שעיטרו את גופם בסימנים פאגאניים או נוצריים.

שיטות להסרת קעקועים

השיטות העיקריות להסרת קעקועים מתחלקות לשלוש: הסרה בניתוח, הסרה בשיוף, הסרה בלייזר.

  • הסרת קעקועים באמצעות שיוף – בשיטה זאת משייפים את השכבות העליונות של העור.
  • הסרת קעקועים בלייזר – גלי לייזר באורכים משתנים מוחקים את הקעקוע באמצעות צריבה ממוקדת.
  • הסרה קעקועים בניתוח – צורה זו משמשת בדרך כלל להסרת קעקועים גדולים, או כאלה בעלי צבעים דומיננטיים במיוחד. הפעולה כרוכה בהרדמה, ומשאירה רקמת צלקת משמעותית.

לאלו שלא מעוניינים להסיר לגמרי את הקעקוע יכולים לעשות טיפול cover up  על קעקוע ישן.

עמוס משולם הסרת קעקועים
עמוס משולם הסרת קעקועים

עמוס משולם, מסיר קעקועים ומקעקע ותיק עם ניסיון עשיר בתחום והיסטוריה עשירה של לקוחות מרוצים ושלל הצלחות שונות. אנו במרכז הסרת הקעקועים מזמינים אתכם להיות שלמים עם הקעקועים שלכם

053-3521227